*بسم الله الرحمن الرحیم*
تندر 90
دریافت و ارسال اطلاعات فنی و آخرین اخبار در خصوص خودروی تندر 90

باز کن پنجره ها را، که نسیم
روز میلاد اقاقی ها را
جشن می گیرد،
و بهار،
روی هر شاخه، کنار هر برگ،
شمع روشن کرده است.

همه ی چلچله ها برگشتند،
و طراوت را فریاد زدند.
کوچه یکپارچه آواز شده است،
و درخت گیلاس،
هدیه ی جشن اقاقی ها را،
گل به دامن کرده است.

باز کن پنجره ها را ای دوست!
هیچ یادت هست،
که زمین را عطشی وحشی سوخت؟
برگ ها پژمردند؟
تشنگی با جگر خاک چه کرد؟


هیچ یادت هست،
توی تاریکی شب های بلند،
سیلی سرما با خاک چه کرد؟
با سر و سینه ی گل های سپید،
نیمه شب، باد غضبناک چه کرد؟
هیچ یادت هست؟

حالیا معجزه ی باران را باور کن!
و سخاوت را در چشم چمن زار ببین!
و محبت را در روح نسیم،
که در این کوچه ی تنگ،
با همین دست تهی،
روز میلاد اقاقی ها
جشن می گیرد.

خاک، جان یافته است.
تو چرا سنگ شدی؟
تو چرا این همه دلتنگ شدی؟
باز کن پنجره ها را...
و بهاران را باور کن!

 

<< دوستان عزيز و مهربان>>

سال نو و بهاري نو را، فرصتي نو براي تازه شدن و بازنگريستن بر چگونه زيستن ميبينم براي وجود نازنينتان در اين فرصت نو شوري نو براي ساختن و بهتر زيستن آرزو ميكنم. سالي سرشار از شادی و کامروايي داشته باشيد.

+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هشتم اسفند 1387ساعت 12:3  توسط فراز | 
در تازه‌ترين رده‌بندي سطح كيفي خودروهاي توليد داخل ماكسيما به لطف غيبت بنز، در صدر قرار گرفت، اما در انتهاي جدول آب از آب تكان نخورد به طوري كه انواع مدل‌هاي پرايد همچنان رده‌هاي آخر جدول را به خود اختصاص دادند.

 در اين رده‌بندي كه توسط سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران اعلام و به بهمن‌ماه مربوط است، 25 خودرو توليد داخل در 9 معيار سيستم فنربندي، تعليق و فرمان موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهيزات الكتريكي، تزئينات داخلي و خارجي، صداهاي غيرعادي، بدنه، نفوذ آب و رنگ تحت ارزيابي كيفي قرار گرفته و طي آن محصولاتي كه جمع امتياز منفي آنها بين صفر تا 120 بوده، در گروه خيلي خوب، بين 120 تا 200در دسته خوب، بين 200 تا 277 در سبد قابل قبول‌ها و بين 277 تا 410نيز در گروه حداقل قابل قبول‌ها جاي گرفتند.
در اين نوع رده‌بندي‌ها خودروهايي كه نمره منفي آنها بيش از 410 باشد به دسته غيرقابل قبول‌ها رفته و اجازه توليد نخواهند داشت اين در شرايطي است كه طي رتبه‌بندي بهمن هيچ خودرويي در دسته مذكور جاي ندارد.

رقابت تندري
رقابت تنگاتنگ كيفي ميان تندر-90 ايران‌خودرو و پارس‌خودرو در رتبه‌بندي بهمن نيز ادامه يافته و اين دو همچنان با اختلاف امتياز منفي اندك نسبت به يكديگر رده‌هاي اول و دوم گروه خودروهاي خوب را در اختيار دارند. تندر-90 پارس‌خودرو در حالي طي رتبه‌بندي بهمن با 5/121 امتياز منفي يازدهم شده كه در 4 معيار تزئينات، صداهاي غيرعادي، بدنه و رنگ امتياز منفي دارد. اين در شرايطي است كه همتاي ايران‌خودرويي آن با يك‌ و هشت‌دهم امتياز منفي بيشتر و كسب نمره منفي در معيارهاي سيستم تعليق، تزئينات، بدنه و رنگ، جايگاه دوازدهم جدول رده‌بندي را در اختيار دارد. بالاترين نمره منفي تندر ايران‌خودرو به معيار بدنه آن مربوط مي‌شود. اين محصول البته در معيار رنگ بهترين كيفيت را بين 25 خودرو تحت ارزيابي كيفي بهمن ماه در اختيار دارد.

متن کامل خبر در ادامه مطلب ...


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه بیست و ششم اسفند 1387ساعت 7:0  توسط رضا | 

گروه خودرو- با توجه به ركود صنايع خودروسازي در جهان و همچنين عدم تمايل به خريد خودرو از سوي مشتريان، هم اكنون خودروسازها در رقابت فشرده‌اي براي ساخت خودروهايي با مصرف سوخت و آلودگي كمتر و همچنين در چارچوب استانداردهاي موجود و با حداقل هزينه‌ ساخت، قرار دارند.

به همين جهت شركت‌هاي مذكور هر روز با ارائه طرح‌هاي جديد عرصه را بر رقباي ضعيف تنگ‌تر مي‌كنند. در اين راستا به كارگيري فناوري‌هاي پيشرفته در ساخت قطعات خودرو از جمله سيستم انتقال قدرت مي‌تواند سكوي پرتابي در صنايع خودروسازي قلمداد شود.
اما شركت‌هاي خودروساز داخلي هم ظاهرا همراه با خودروسازهاي جهاني، در كاربرد فناوري‌هاي به روز براي جذب مشتري گام‌هاي اساسي برداشته‌اند به طوري كه پارس خودرو يكي از دو شركت توليدكننده تندر 90، براي جذب مشتري بيشتر، اين خودرو را مجهز به سيستم تعويض دنده الكترونيك كرده است. در اين سيستم كه با نام ATM شناخته شده، مزاياي سيستم‌هاي انتقال قدرت دستي و اتوماتيك با هم آميخته شده است به طوري كه با بهره‌گيري از كنترل اتوماتيك تعويض دنده، مصرف سوخت كمتر، راندمان بيشتر و رانندگي راحتر قابل حصول است. در سيستم ATM تعويض دنده و رهاسازي كلاچ به صورت خود‌كار انجام مي‌شود و اين امكان وجود دارد كه راننده خود مستقلا تعويض دنده را انجام دهد يا اينكه اختيار آن را به اپراتور بسپارد و مشكلات سيستم‌هاي رايج تعويض دنده و كلاچ معمولي همچون وقفه در انتقال توان در حين تعويض دنده و وابستگي شديد عملكرد سيستم به مهارت راننده عملا از بين خواهد رفت. اساس كار گيربكس ATM در واقع همان گيربكس دستي است و تفاوت آن با گيربكس دستي در اين است كه عمل تعويض دنده و كلاچ گيري به صورت خودكار و به وسيله يك سري عملگرهاي اتوماتيك از نوع هيدروليكي يا الكتريكي كه روي گيربكس نصب شده است، انجام مي‌گيرد. به گفته يكي از مسوولان شركت پارس‌خودرو كاربرد سيستم AMT در تندر 90 حدود 500هزار تومان هزينه دارد. اين خودرو به‌زودي به بازار عرضه خواهد شد

منبع: http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=149084

+ نوشته شده در  پنجشنبه بیست و دوم اسفند 1387ساعت 7:28  توسط فراز | 

نامه ای به یزد فردا خطاب به مسئولین :

خودرو تندر ال نود را به جای سه ماه بعد از چهارماه با موتوری که باید تعویض شود تحویلم داده و حاظر به پاسخگوئی نیستند
با سلام و احترام .
اینجانب ن . م یکی از همشهریان شما فردائیان هستم . مشکلم را در قالب این نامه برای شما ارسال می نمایم . شاید شما که همواره یار و یاور همشهریان بوده اید با درج این نامه در سایتتان بار دیگر بتوانید گره ای از گره های همشهریانتان باز کنید و مسئولین عزیز شهرستانمان از خواب غفلت بیدار شوند هرچند که بسیاری از مسئولین در دولت فعلی الحق بیش از تکلیفشان به مردم خدمت نموده اند .
اینجانب در مهرماه سال جاری مانند بسیاری از همشهریان عزیز نسبت به ثبت نام خودرو تندر ال نود (واگذاری سه ماه) اقدام نمودم با گذشت بیش از صد روز بالاخره خودرو برای نمایندگی پارس خودرو( نمایندگی ت) ارسال گردید ولی نمایندگی به بهانه عدم ارسال کارت توسط کارخانه سازنده بیش از بیست روز ماشین را در فضای باز نگهداشت و پس از بیست روز با مراجعه به نمایندگی گفتند مسئول محترم تحویل نیست بروید فردا بیائید . مجدد در فردای همان روز مراجعه نمودیم مسئول محترم نمایندگی پس از بازدید سطحی خودرو در کمتر از دو دقیقه گفتند برگه تحویل خودرو را امضا نمائید و به سلامت . به ایشان گفتیم اجازه بدهید نگاهی بیندازیم و استارتی بزنیم . با استارت زدن خودرو روشن نشد و متوجه شدیم باطری خودرو خراب است . گفتند برای عوض شدن باید از تهران اجازه بگیریم . این اجازه گرفتن 48 ساعت بطول انجامید و بالاخره بعد از 48 ساعت خودرو به ما تحویل شد . اینبار که باطری تعویض شد با استارت زدن متوجه شدیم صدای ناهنجاری از موتورخودرو بگوش می رسد . که با این مشکل ، ما را هنوز تحویل نگرفته به بخش تعمیرات هدایت نمودند! مسئول تعمیرات گفتند عیب موتوری دارد و احتمالا موتور باید تعویض گردد و برای تایید باید کارشناس فرانسوی رنو از تهران بیاید (ماشین صفر کیلومتر!) برای اینکار باید با تهران هماهنگ می کردند از حدود بیستم دیماه تا امروز (16/12/87) همچنان دارند اقدام می کنند . در طول این مدت ما بارها به تهران رفته و خواستار روشن شدن تکلیفمان شدیم اما دریغ از یک جواب . تنها جوابی که باصطلاح می دهند اینست که از طریق نمایندگی شهرستان خودتان پیگیری کنید . ایا بنظر شما این انصاف است که با گذشت این مدت و واریز مبلغ 139000000 ریال همچنان در بلاتکلیفی به سر ببریم . خداوند انشا... ظهور اقا را نزدیک فرمایند .
اینجانب امادگی ارائه هرگونه اطلاعات و مدارکی را به یزد فردا دارم
با تشکر .

خواهشمند است ایمیل اینجانب نزد شما محفوظ بماند و در صورت پیگیری مسئولین می توانم  مشخصات و شماره تماس خود را به شما فردائیان عزیز ارائه نمایم .

منبع: http://www.yazdfarda.com/news/15691.html

+ نوشته شده در  شنبه هفدهم اسفند 1387ساعت 7:44  توسط فراز | 



تندر سايانا رونمايي شد
 مژگان ميرزايي
پس از رونمايي از مدل فيس ليفت شده تندر-90 در شركت پارس خودرو، روزگذشته آپكو (شركت خودروهاي سفارشي ايران‌خودرو) تندر-90 آپشن شده را با اعمال تغييراتي در نماي سپرهاي جلو و عقب، تعويض جاي پلاك، تغيير چراغ‌هاي عقب و جلو، تريم داخل اتاق و نصب امكاناتي همچون آينه‌هاي جانبي راهنمادار تاشو، ترمز دستي، دسته دنده، پدال‌هاي اسپرت و سيستم صوتي و تصويري با نام تندر سايانا رونمايي كرد.
به گفته محسن پورسعيدي، مديرعامل شركت آپكو تندر- 90 سايانا از قابليت نصب 94 آپشن برخوردار است كه مدل پايه‌اي اين خودرو كه از حداقل آپشن نصب شده برخوردار مي‌باشد، با يك تا يك ميليون و پانصد هزار تومان افزايش قيمت به بازار عرضه خواهد شد كه اين قيمت با توجه به خواسته‌ مشتريان و نصب آپشن‌هاي مختلف تغيير خواهد كرد....

متن کامل خبر در ادامه مطلب....


ادامه مطلب
+ نوشته شده در  دوشنبه دوازدهم اسفند 1387ساعت 7:31  توسط فراز | 

پارس‌خودرو حراج كرد




گروه خودرو-فروش ويژه محصولات خودروسازهاي كشورمان از ابتداي بهمن ماه امسال آغاز شد.فروش ويژه‌اي كه شرايط آن با توجه به نزديكي ايام نوروز با ديگر سال‌هاي پيشين متفاوت است.                                  


خريد اقساطي با چك‌هاي بلندمدت، بدون بهره و تحويل فوري از جمله مزيت‌هاي ويژه خريد خودرو در روزهاي پاياني امسال نسبت به سال‌هاي ديگر بود.
هرچند كه با توجه به اين شرايط نيز برخي از نمايندگي‌هاي فروش، همچنان از كسادي بازار مي‌نالند و تقاضا براي خودرو در روزهاي پاياني سال را نسبت به سال‌هاي گذشته غيرقابل مقايسه مي‌خوانند با اين حال از ظواهر امر چنين برمي‌آيد كه خودروسازها قصد دارند تحت هر شرايطي محصولات توليدي امسال را تا پايان 87 به فروش رسانند تا سال 88 را با برنامه‌ريزي جديد آغاز كنند.
اما از بين سه خودروساز كشورمان ايران‌خودرو و سايپا با توجه به رنج قيمتي محصولات‌شان از ابتداي بهمن ماه فروش ويژه خود را آغاز كردند اين در حالي است كه پارس‌خودرو جشنواره فروش محصولات توليدي اين شركت را به اسفند ماه موكول كرده است.خودروهاي توليدي پارس‌خودرو به استثناي تندر كه در رنج قيمتي بالايي قرار دارند قرار است با تسهيلات بانكي كم بهره و بي‌بهره و همچنين اعطاي تخفيف و سود مشاركت 12 الي 15درصد به فروش رسد.
ماكسيما اتوماتيك، پيكاپ دوكابين، تندر-90 E.AC، E1CP، E2 LP، رونيز، مگان و مورانو از جمله خودروهايي هستند كه در جشنواره فروش ويژه محصولات پارس‌خودرو قرار دارند.

طبق خبر روابط‌عمومي اين شركت، محصولات عرضه شده نيز قرار است با مدل و پلاك 88 به متقاضيان واگذار شود.



منبع :

http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=147038


بخشنامه ی پارس خودرو:

http://www.parskhodro.ir/alarm/(87-12-03)%20foroshe%20vije32.pdf

+ نوشته شده در  شنبه دهم اسفند 1387ساعت 7:59  توسط مارلیک | 

تاکسی لوگان

روابط عمومي ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي - رييس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي كشور از ورود خودروهاي تندر-90 به ناوگان تاكسيراني كشور خبر داد.

حسين هاشمي با اشاره به توافق ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي و شركت پارس‌خودرو گفت: خودروي تندر-90 در طرح ساماندهي مسافربرهاي شخصي وارد ناوگان تاكسيراني كشور مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه حدود 4 ماه پروسه تاييد اين خودرو براي ورود به ناوگان تاكسيراني كشور جهت دريافت مجوزهاي لازم از شركت رنو فرانسه، دوگانه‌سوز كردن و ... به طول انجاميده افزود: براساس توافق انجام‌شده رنگ اين خودرو براي ورود به ناوگان تاكسيراني كشور زرد رنگ بوده و در سه مدل E0AC يعني مدل كولردار، E1CP كولردار هيدروليك و E2 كولردار هيدروليك با سيستم ABS و كيسه هوا در اختيار متقاضيان قرار مي‌گيرد. وي تصريح كرد: براساس توافقات انجام‌شده 20هزار تندر-90 از ارديبهشت‌ماه سال آينده وارد ناوگان تاكسيراني كشور مي‌شوند. رييس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي كشور طراحي فضاي داخل و صندوق، راحتي سرنشينان، كيفيت مناسب، مصرف سوخت و آلايندگي پايين، سقف‌بلند و فضاي مناسب براي راننده و سرنشين، قابليت‌هاي ويژه براي تردد در درون‌شهر و غيره را از جمله ويژگي‌هاي خودروي تندر-90 تاكسي عنوان كرد و گفت: براساس هماهنگي انجام‌شده امكان گيربكس اتوماتيك براي اين خودرو با حداقل قيمت فراهم شده تا اين خودرو بتواند در شهرهاي شلوغ كه رانندگان بيشتر از كلاج استفاده مي‌كنند به‌كارگرفته شود.
رييس ستاد ساماندهي مسافربرهاي شخصي كشور گفت: بخش عمده‌اي از اين خودروها براي طرح ساماندهي مسافربرهاي شخصي و بخشي نيز در نوسازي تاكسي‌هاي فرسوده به‌كارگرفته خواهند شد. وي تاكيد كرد: براساس موافقت رييس ‌پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از ارديبهشت‌ماه سال آينده هر ماه 4هزار دستگاه از خودرو تندر-90 توليد شركت پارس‌خودرو به متقاضيان واگذار مي‌شود.

منبع: http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=146713

+ نوشته شده در  یکشنبه چهارم اسفند 1387ساعت 7:39  توسط فراز | 

مؤسسه مشترک بلاروسي ـ ايراني "يونيسون" در نظر دارد توليد مدل‌هاي جديد خودروهاي سواري را در مينسک آغاز کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در اروپاي شرقي، آناتولي روسيتسکي ـ وزير صنايع بلاروس‌ـ در جمع خبرنگاران با اعلام اين خبر افزود: ايران توافق کرده تا در جهت گسترش همکاري‌هاي اقتصادي، مدل‌هاي جديدي از خودروهاي سواري را در بلاروس توليد کند.

وي در عين حال با اتکا به محرمانه بودن اين قراداد تجاري، مدل‌هاي مشخصي را نام نبرد و تنها افزود که خودرو Peugeot 206 و Renault Logan از آن جمله خواهند بود.

وزير بلاروسي تصريح کرد: ارزش مرحله دوم پروژه توليد خودروي سواري برابر با 60 ميليون دلار است که از آن جمله ساخت کارگاه رنگ کاري و جوشکاري است.

وي افزود: به توافق رسيده‌ايم که 30 ميليون دلار را طرف ايراني به شکل اعتبار در اختيار ما بگذارد و منابع وجوه باقيمانده توسط سهامداران تعيين گردد.

به گفته وي، در اين خصوص مسائل واگذاري تجهيزات حل شده، مناقصه صورت گرفته و شركت‌ تحويل دهنده تعيين شده است.

آناتولي روستسکي تأکيد کرد که مسئله مهم بکاراندازي توليد پس از دو سال است.

محمدي نماينده طرف با تاکيد بر افزايش سهم شركت " ايران خودرو" در سرمايه اسمي مؤسسه مشترک " يونيسون " تاکيد گفت: چنين برنامه اي وجود دارد، اما اين تصميم بايد از پس از مشاوره با تمام سهامداران مشخص شود.

وي گفت: ما طرفدار آن هستيم که بلاروس يکي از سهامداران اصلي در کمپاني باشد، زمانيکه کمپاني به حجم 60 هزار توليد خودرو در سال برسد، يونيسون در نظر دارد تا مازاد توليد خود را به روسيه صادر کند.

هولدينگ ايراني ايران خودرو و شرکت سهامي خاص " يونيسون " در سال 2007 ميلادي قرارداد در زمينه ساخت مؤسسه اي جهت مونتاژ خودروهاي ايراني در بلاروس را به امضاء رساند.

ايران خودرو يکي از بزرگترين توليد کنندگان خودروهاي سواري، اتوبوس و ميني بوس در ايران مي باشد که هفتاد درصد از توليدات اين کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: http://www.isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1292813

+ نوشته شده در  پنجشنبه یکم اسفند 1387ساعت 13:48  توسط فراز |